Monday, October 30, 2006

Πανούσης vs Ορθοδοξία 1-0

"Αντιδράσεις πιστών προκάλεσαν οι αφίσες του Τζίμη Πανούση, που εμφανίζεται αυτές τις μέρες στη Θεσσαλονίκη. Αιτία τόσο οι αφίσες του, όπου απεικονίζεται ως ιερωμένος με φωτοστέφανο και φέρει στο στήθος εικόνα όπου το κεφάλι της Παναγίας έχει αντικατασταθεί από κεφάλι κότας και ο Χριστός από ένα αβγό, όσο και σχόλιά του κατά της Ορθοδοξίας, στη διάρκεια του προγράμματός του.

Μέλη του Ορθόδοξου Συλλόγου «Αγιος Βασίλειος» συγκεντρώθηκαν το βράδυ του περασμένου Σαββάτου έξω από το νυχτερινό κέντρο όπου εμφανίζεται ο Τζ. Πανούσης για να διαμαρτυρηθούν. Κρατούσαν ελληνικές σημαίες και πλακάτ με το σταυρό, ζήτησαν να διακοπούν οι παραστάσεις, έψαλαν το «Τη υπερμάχω» και φώναξαν συνθήματα όπως «Ορθοδοξία ή θάνατος», «Ελλάδα σημαίνει Ορθοδοξία» και «Πανούση φύγε απ' τη Θεσσαλονίκη». Οπως είπαν, ο Τζ. Πανούσης, τόσο στις αφίσες όσο και στο πρόγραμμά του, βρίζει τα θεία και την Παναγία, κάτι που προκάλεσε την αγανάκτησή τους.
(...)"


Εντάξει Τζιμάκο, την βγάλαμε και φέτος…

4 Comments:

Blogger Leigh-Cheri said...

Ωχ ρε συ!
Πολύ σημασία του δίνεις, νομίζω κάνοντάς τον και post.

Αλλά κι οι "χριστιανοί"!
Μια φορά σιχαμένος αυτός, δέκα εκείνοι!

30 October, 2006 19:43

 
Blogger Tertuliano Máximo Afonso said...

Μάλλον δίκιο έχεις. Πολύ σημασία του δίνω.

Τυχαία το ίδια σημασία του δίνει και ο Στάθης σήμερα στην Ελευθεροτυπία.

31 October, 2006 19:14

 
Blogger Angelos Markos said...

Διαβάστε αυτό. Από τις λίγες φορές που συμφωνώ με τον Μανδραβέλη.

01 November, 2006 11:49

 
Blogger Tertuliano Máximo Afonso said...

Εγώ αδερφέ Άγγελε Μάρκο δεν είναι ότι διαφωνώ με το άρθρο στο οποίο παραμπέμπεις, απλά όμως το βρίσκω αρκετά "άστοχο".
Και αυτό γιατί ουσιαστικά μπαίνει στο ανούσιο παιχνίδι πρόκλησης που ο ίδιος ο Πανούσης συστηματικά δημιουργεί του οποίου θα μπορούσε κάποιος να πει -δηλαδή εγώ...-, κύριος στόχος είναι να γίνετε "ντόρος" γύρω από το όνομά του ο οποίος παράλληλα θα ανέβάζει και την κατανάλωση φιαλών κρασιού-ουισκιού στο μαγαζί πολυτελείας που κάθε τόσο εμφανίζεται.

Ασφαλώς δεν παίρνω το μέρος των φανατικών ορδοδόξων οι οποίοι διαμαρτύρονται. (Εδώ που τα λέμε φαντάζεσαι όμως την αμηχανία του Πανούση αν δεν υπήρχαν καθόλου διαμαρτυρίες;..) Ούτε επίσης από την άλλη παίρνω καμιά θέση υπέρ οπωσδήποτε λογοκρισίας σε οποιονδήποτε τομέα τέχνης.

Φυσικά ο καθένας είναι ελεύθερος -και πρέπει να είναι ελέυθερος- να λέει ότι θέλει. Αυτό όμως από την άλλη δεν σημαίνει ότι αυτό που κάνει αυτομάτως έχει αξία ή πως κάποιος δεν μπορεί να το κρίνει.

Ούτε επίσης υπάρχουν όρια στην τέχνη. Ή και αν υπάρχουν αυτά είναι πάρα πολύ ρευστά. Δεν υπάρχουν όχθες από 'δώ οι καλλί και από ΄κει οι κακκιτέχνες. (Ναι αλλά και να τους τσοβαλιάζουμε και όλους μαζί δεν ξέρω...)

Το θέμα απλώς δεν είναι η λογοκρισία. Το θέμα είναι πως κρίνεις αυτό που κάνει ένας δημιουργός και στην συγκεκριμένη περίπτωση ο Πανούσης. Δεν μπορώ να μην παραδεχτώ ότι έχει βγάλει μερικά αξιόλογα πράγματα και μερικά από αυτά που λέει είναι πολύ δυνατά και πολύ καλά κάνει που τα λέει.

Όταν όμως -άσχετα με το πόσο συμφωνείς μαζί του- π.χ. η λέξη "Νταλάρας" ή η συστηματική πρόκληση συντηρητικών ανθρώπων, κανταντά "φασόν" πνευματικό προίον και ίσως η μόνη έμπνευσή σου ε, τότε μάλλον είσαι και λίγο ανέμπνευστος.

Όταν από την άλλη το μεγαλύτερο μέρος του προγράμματός σου στηρίζεται στις λέξεις πούτσος, μουνί, πούστης, γαμιέμαι και υπόλοιπες συναφή λέξεις ε, τότε είσαι και αρκετά κακόγουστος.

Να μην μιλήσω και για τους χώρους στους οποίους εμφανίζεται, τις τιμές αυτών των χώρων ή για τις γιγαντοαφίσες του "ανατρεπτικού" και αντικομφορμιστή κα..ιτέχνη σε κάθε γωνιά της πόλης. (Ούτε η Πέγκυ Ζήνα τέτοια προβολή βρε παιδί μου) Ή για τα φλάιερς (Εντάξει σε αυτό τον ξεπερνά ο "Πλάτων"...). Για αυτά κάπως σχετικά έχει γράψει ήδη στο blog σου παλιότερα ο Σημαντήρας.

(Ναι Leigh-Cheri ακούω που λες: "Ωχ ρε συ! Πολύ σημασία του δίνεις..." και έχεις ξανά δίκιο.)

02 November, 2006 17:38

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home